Entrevista a Carmen Rodríguez

A aquesta nova entrevista parlem Carmen Rodríguez Gonzalo, doctora en Didàctica de la Llengua i professora del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura (Facultat de Magisteri), del Màster en Professorat de Secundària i del Màster d’Investigació en Didàctiques Específiques de la Universitat de València. Dirigeix el Grup d’Investigació en Ensenyament de Llengües (GIUV-2013-081) i la seua recerca se centra, prioritàriament, en la didàctica de la llengua escrita, en l’ensenyament de la gramàtica i en les relacions entre ús i reflexió sobre la llengua, temes sobre els que ha publicat diversos articles (Articles, Caplletra, Cultura y Educación, Lenguaje y Textos, Revista Iberomericana de Educación entre d’altres) i capítols en llibres com ara Seqüències didàctiques per aprendre gramàtica, El tractament integrat de llengües (Graó), El verbo y su enseñanza (Octaedro) o Grammar at School (Peter Lang). És la co-organitzadora dels Congressos Internacionals sobre l’Ensenyament de la Gramàtica (Congram), celebrats a València en 2014 i 2016 i a Barcelona en 2019. És membre del consell de direcció de les revistes Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura i Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura.

En l’actualitat dirigeix el projecte I+D “L’elaboració d’una gramàtica escolar interlingüística: cap a un ensenyament reflexiu de les llengües en contextos multilingües” (Egramint), en el qual participen investigadores de UV, UJI, UVIC-UCC, UAB, UCA i UNILEON.

Escolta aquesta entrevista:

Spotify Ivoox