Coneix-nos

Som Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua, una entitat cívica formada per 29 coordinadores comarcals i d’àmbit de País Valencià. El principal objectiu de l’entitat és la normalització lingüística en tots els àmbits d’ús de la llengua, amb especial incidència en el sistema educatiu valencià. És a dir, treballar per a poder desenvolupar una vida plena en valencià.

Les nostres primeres Coordinadores naixen entre el 1984 i el 1986, federant-se aquestes de manera oficial en 1990 i constituint el que avui coneguem com a Escola Valenciana.

La nostra activitat més coneguda són les Trobades d’Escoles en Valencià: encontres multitudinaris d’àmbit comarcal, de caràcter festiu i reivindicatiu organitzades a les comarques de les coordinadores d’Escola Valenciana i que, des de fa més de trenta anys, reuneixen centenars de milers de persones; constituint, en el seu conjunt i any rere any, la mobilització cívica més gran del País Valencià.

Als nostres projectes trobareu activitats i iniciatives que busquen protegir i fomentar la nostra llengua a diferents aspectes de la vida dels ciutadans i ciutadanes del nostre país. Tals com el Voluntariat pel Valencià, La Gira d’Escola Valenciana, Cinema en Valencià així com una de les Oficines de Drets Lingüístics amb més trajectòria del País.

Els darrers anys, hem evolucionat de la mà de la societat, incorporant a les nostres estratègies i rutines de treballs nous pilars com l’emergència climàtica, l’educació inclusiva i les tesis feministes, tot sota el paraigua de viure, plenament i dignament, en valencià.

Des de 1993 hem organitzat 5 Congressos d’Escola Valenciana, fites de vital importància per a nosaltres i per a l’estructura pedagògica del nostre país. En aquest 6é congrés, continuarem creant sinergies i estratègies de treball per a construir l’Escola Valenciana que volem, perquè tot i els anys de treball a l’esquena, amb els seus èxits i erros, encara #SomLlavors.

Si vols col·laborar d’alguna manera amb nosaltres, et convidem a fer-te Activista pel Valencià i treballar amb nosaltres fent una donació a Escola Valenciana, difonent contingut en valencià en Xarxes Socials, participant activament en alguna de les nostres activitats o comprant en valencià. Si has arribat fins ací, ja eres Activista pel Valencià! T’esperem!