La Muixeranga, cultura, diversitat i treball cooperatiuCoeducacióIES Pare Arques – Cocentaina (Comtat)Les manifestacions culturals pròpies, han d’estar presents a les escoles perquè parlen de nosaltres. Són el reflex de la societat i ens transmeten els valors dels nostres avantpassats. La muixeranga ens parla d’un afany per superar-se treballant en equip tot valorant les diferències i posant-les en valor perquè són necessàries per assolir l’objectiu comú: la construcció de torres humanes.

L’alumnat de 4t de l’ESO de l’IES Pare Arques de Cocentaina, des del curs 2016-17, viu en primera persona la preparació i execució d’una actuació de muixerangues per a la Festa dels Nanos de Cocentaina. Aquesta és, possiblement, l’activitat més visible de tot el que hi ha darrere d’aquesta Unitat Didàctica Integrada de l’àrea d’Educació Física.

A través d’una metodologia participativa i vivencial, l’alumnat entén que les diferències físiques i psicològiques de cadascú són importantíssimes per poder construir una figura muixeranguera. El paper de totes i tots és important i es valora precisament la diferència per poder establir diferents funcions i papers dins la construcció de la figura.