El nostre conte musicalDiversitat i plurilingüismeCEIP Joan Martorell – Gandia (Safor)Aquesta proposta didàctica s’inicia mitjançant una conversa conjunta a la nostra assemblea on el tema són els contes, es motiva l’alumnat per a convertir-se en escriptors i escriptores. Es parla del premi Sambori, tots i totes volen participar.
En la segona part, partint del conte que els xiquets i xiquetes han creat per a participar en el premi Sambori, on la música i les emocions són el fil conductor de la història, hem elaborat unes sessions on es treballaran diversos conceptes relacionats amb la música i amb la convivència, ja que el nostre centre està desenvolupant unes actuacions d’èxit entre les quals es troba l’aplicació del model dialògic de prevenció i resolució de conflictes.
Donat que la diversitat és una de les característiques de la nostra escola, s’ha orientat l’alumnat mitjançant preguntes, perquè observe el seu entorn i la diversitat quede plasmada al conte.
Totes les activitats d’aquesta unitat van dirigides a fomentar la creativitat i l’interès per les emocions, la música, la lectura, i la creació d’obres pròpies.
La nostra pràctica es basa en el Constructivisme i en l’Aprenentatge significatiu a partir dels coneixements previs.