Projecte Simmer valencianaTransformació digitalEscola Valenciana – País Valencià (València)PRESENTACIÓ DEL CANAL SIMMER VALENCIANA
Una aposta per la gammificació en valencià
ABSTRACT
Sempre s’han associat els videojocs a l’entreteniment però, l’augment de l’ús de la tecnologia
en les diferents edats i com a part del nostre dia a dia els han convertit en una font de recursos
amb beneficis educatius, una ferramenta per a treballar les competències i desenvolupar
habilitats, on fomentar valors… Fins i tot com una millora del rendiment acadèmic.
L’estigma associat als videojocs com a detonadors o generadors de violència han fet que es
consideren com un fet negatiu per a l’educació. En canvi, s’ha demostrat que la cultura
“gaming” no és la causa de l’increment de conductes inapropiades, sinó els factors socials i
personals. És per aquest motiu que les desenvolupadores i plataformes han contribuït a la
disminució d’aquest “efecte social”. Tot i això, a dia d’avui, encara existeixen prejudicis en les
administracions públiques, autoritats, mitjans de comunicació… De manera que sense el seu
suport, és més difícil canviar aquesta forma de veure els videojocs.
Ens agrade o no formen part de l’entreteniment i dels hàbits lúdics de la nostra xicalla i del
nostre jovent i cal tenir-los en compte i aprofitar-nos de la seua àrea d’influència. A més si
afegim que podem difondre a través de la cultura 3.0 l’ús de la nostra llengua i cultura,
enriquirem encara més els objectius marcats per al projecte.
Objectius:
 Promoció de la llengua i la cultura valenciana a través dels videojocs i el contingut
audiovisual i digital.
 Difusió de la tècnica de gamificació per a les aules i a les cases com a complement
educatiu.
 Presentació de “Simmer Valenciana” com un recurs per a la llengua, educatiu i
d’esbarjo que està a l’abast de totes i tots.
 L’increment del contingut en valencià a les xarxes.
Enllaç: https://www.youtube.com/channel/UCYCRrW0XAoxaoU_FTOV-ytA

Top