Les noves tecnologies al servei de l’escolaTransformació digitalCEIP Bonavista – Ontinyent (Vall d’Albaida)Al tercer cicle del CEIP Bonavista d’Ontinyent, portem a terme des de fa 8 cursos, un projecte d’innovació amb la incorporació de les tauletes com a principal eina de treball del nostre alumnat, tot i que també treballem amb ferramentes més tradicionals, com la llibreta.
A les nostres aules pretenem que les diverses plataformes, ferramentes i app educatives creen els objectes d’aprenentatge necessaris, perquè l’alumne/a millore la seua autonomia, la seua motivació i implicació, adquirisca estratègies pròpies de recerca de la informació i desenvolupe les competències bàsiques i necessàries en l’etapa de Primària. Tot envoltat en un espai d’aprenentatge inclusiu i dinamitzador de la comunicació amb l’alumnat i les famílies.

En aquesta metodologia de treball, l’alumnat passa a ser el centre real de l’aprenentatge. L’alumne/a crea i construeix el seu propi coneixement a partir de les propostes i reptes que els fiquem davant, potenciant el treball cooperatiu.

El mestre/a passa a ser un agent generador de situacions d’aprenentatge i un provocador/a constant per despertar l’interès per saber de l’alumnat.